Sunday, August 16, 2009

Bismillah 5

Ketika sume skang ni sibuk ngn ktakutan H1N1,byk la pnawar dan petua aku dgr utk mcegah H1N1 ni..tp bg org2 islam kan kita da di ajar doa2 utk mgelak wabak ni..

bg aku,tiada yg dapat myembuhkan sesuatu pyakit jika tiada izin dari ALLAH jua..

mgkin wabak ni nak bg kita ni sedar dan mgingati pe yg kita lupa dari quran & hadis..


Doa ini jika yg da tau kebaikan nya alhamdullillah..tp yg blum tau elok la bljar&mula mgamalkan doa2(pmohonan)ni ..bacalah amalan ni 3x pg & 3x ptg..insyallah kita terlindung dr segala pyakit dan mudarat di bumi dan air.

ni juga bleh korg gunekn utk murah rezeki,lapang dada & terhindar dr sgala bahaya(dr pgalaman aku le..)

Dengan mgamalkan doa ini akan myebabkan sume racun mjadi tawar dan tidak mberi bekas kpd sang pgamalnye..gelas yg dipegang akan pecah atau meletup jika terdapat racun(santau)..

antara kelebihan bismillah 5 ini adalah ;-

1.penawar bisa diri
2.penawar bisa tulang
3.mgubat pyakit yg xtau mana dtgnye

6 comments:

  1. Salam Khamis.

    Bro JC Hero Muda yang Segak lagi BudiMan.

    Hehehe, ni hambalah, Sahabat Kenalan Dari Forum CVT dulu tu, beruser IDkan Barbarian82. Sedih sungguh Forum CVT tu dah jadi heng, tak macam dulu, sayang wooo, bnyk Info2 Dan Amalan2 Ilmu Class 'A' punya ada dalam Forum yg kita dok layan tu dulu.

    Sebenarnya hamba ada pertanyaan.

    B5 ni kalo tak amal spt dinyatakan di atas (3x pagi & 3x ptg) boleh tak?

    Yakni, bolehkah atau dikira memadai juga dengan hanya beramal membaca B5 ni sehari 1x pada sebarang waktu, tetapi dengan dengan Istiqomah Dan Berterusan?

    Itu saja Bro JC. TK In Advance untuk Japawan yg bakal diberikan.

    Salam Mukhlis.

    ReplyDelete
  2. salam sahabat..
    drp yg guru hamba smpaikan,walaupun kita x mgamalkn seperti yg d cadangkn(3x pg,ptg) ,insyaallah ia berkesan kerana yg pentg dlm beramal amalan2 hkmah ini adalah ikhlas dan istiqomah..jd kn ia sbgai rutin kerana ini adalah doa seorg insan yg lemah spt kita kpd Allah yg maha hebat,segalanya adalah ketentuan nye,kita hanya berusaha die jua yg mnentukan segalanya..

    ReplyDelete