Sunday, August 16, 2009

KETAWA ??


Teknik mengeluarkan penawar bagi mengelakkan dan mengubati pelbagai penyakit.
Ketawa adalah penawar dan boleh menyembuhkan penyakit. kali ini aku nak kongsi satu teknik di mana bagaimana kita boleh mengaktifkan system penawar yang telah sedia ada di dalam tubuh badan.

Pasti korang semua pernah mengalami apabila korang rasa suka & rasa seronok , tubuh badan korang rasa lebih segar dan sihat. Berbanding pula bila korang rasa susah hati, korang akan rasa macam sakit dan tidak selesa. menurut pe yg aku baca,sebenarnya biokimia di dalam badan kita bertindak balas terhadap tenaga dari getaran emosi. Penawar akan dikeluarkan apabila rasa suka dan racun (toksin) dihasilkan apabila kita berasa duka.

Teknik yang esklusif ini aku khaskan untuk kawan2 aku dan ianya terbukti berkesan menghasilkan penawar di dalam badan dan mengeluarkan racun.

Korang dah bersedia? caranya adalah di dalam keadaan berdiri , sedut nafas sedalam mungkin dalam kiraan 7 hingga terasa masuk dari HIDUNG , paru-paru dan perut. Sambil menarik nafas jengkitkan kaki(angkat tumit ) dan kedua tangan di depa , tahan sehingga kiraan 11.

Selepas itu keluarkan nafas dari perut melalui paru paru dan keluar melalui MULUT sambil meletakkan tumit perlahan-lahan. Keluarkan nafas dalam kiraan 7 dengan bunyi suara Ha..Ha...ha.. seperti orang ketawa ( kalau boleh ketawa lagi bagus) sambil mengepam keluar nafas yang kotor bermula dari perut. Aktiviti ini seronok dilakukan lebih dari seorang. Lakukan sekurang-kurangnya 5 minit setiap hari pada waktu pagi atau petang.

RASAKANLAH PENGALAMAN YANG MENAKJUBKAN. KESANNYA BOLEH DIRASAKAN SELEPAS AKTIVITI TERSEBUT. ( AMARAN: BAGI PESAKIT JANTUNG ELAKKAN DARI MELAKUKAN AKTIVITI INI! jika hendak lakukan hanya senyum sahaja)

3 comments:

  1. kne ktawa kuat2 lh lpas ni jwb nyer?? he3

    ReplyDelete