Sunday, August 16, 2009

rahsia surah al-fatihah


salam kembali..

mgkin antara kira x byk tau pasal fatihah ni kan?

tujuan aku letak ni skadar nak mgingati sesama kita ttg pntg nye fatihah ni..

fatihah ni dpt mbantu kita dlm byk pkara terutama bila kita kembali bertemu ALLAH kelak..

dalam sehari , bp kalikah kita baca fatihah utk rasulullah,kdua ibu bapa ,guru2 & diri kita sendiri??
fatihah utk rasullah pastinya adalah utk menunjukkn bhw kita ini umatnye..ibu bpa pula? igtlah bila matinye sorg anak adam ,3 pkara yg dpt mbantu mringnkn siksa kubur kita iaitu 1-sedekah amal jariah 2-ilmu yg mberi munafaat & 3-doa anak2 yg soleh..

utk diri sdiri plak ,xkan kita nak tggu bile kite da mninggal nnti,org wat kduri tahlil bru la kita dpt fatihah(ni pn kalo anak2 igt kt kite)..tu pun agaknye setahun skali je la..so,dr skang,meh la kita bsama2 mgumpul amalan fatihah ni utk dibawa ke alam seterusnye..

oleh itu,mari lah kita sama2 mgamalkan setiap kali lpas solat

-mgucap

-selawat (3x/5x/7x)

-ya ALLAH ,smpaikan hadiah serta fadilat fatihah ku ini kpada nabi MUHAMAD S.A.W (al fatihah)

-ya ALLAH ,smpaikan hadiah serta fadilat fatihah ku ini kpada abi(bapaku) wa ummi(ibuku) (al fatihah)

-ya ALLAH ,smpaikan hadiah serta fadilat fatihah ku ini kpada semua guru2ku,para wali2 allah,para sahabat rasullullah serta org2 yg beramal soleh (al fatihah)

-ya ALLAH ,smpaikan hadiah serta fadilat fatihah ku ini kpada diriku yg zahir dan batin semoga engkau ampunkan dosa2ku,permurahkn rezeki ku serta engkau jauhkan segala kejahatn manusia,jin& syaitan dariku (al fatihah)

semoga kita sumer dlm pgawasan dan rahmatnye

5 comments: