Thursday, September 3, 2009

isu kuil di shah alam..

Kalau ada yang kata penduduk melayu di seksyen 23 patut di salahkan aku nak tanya kenapa? salah ke kalau penduduk kat situ membantah kuil di bina kat tempat dia orang? mana ada logik tempat yang majoriti penduduknya hampir 500 orang melayu tetiba boleh didirikan kuil yang lebih besar daripada masjid. Keling yang ada kat situ tak sampai 50 orang pun. logik ke? kenapa kuil tu tak dibuat di kawasan yang mejoritinya ramai penduduk keling. kenapa keling ni memilih sangat tempat untuk buat kuil? untuk pengetahuan korang semua, dulu sewaktu kerajaan BN memerintah selangor, kerajaan ada menyediakan satu tapak di seksyen 22 yang mana besarnya lebih kurang sama macam di seksyen 23, tapi puak-puak keling ni kata tempat tu tak sesuai, bermacam-macamlah alasan yang puak-puak keling ni bagi. kemudian mereka minta pula satu tanah kosong di kawasan mejoriti penduduk melayu di seksyen 19 shah alam, soalannya kenapa mesti mereka minta dikawasan majoriti melayu? korang tengok la perangai keling-keling ni, aku nak tanya sekali lagi kenapa mesti diminta kawasan majoriti penduduk melayu untuk di buat kuil? tak de tempat lain ke? di shah alam berapa banyak kuil-kuil keling yang dibina secara haram yang langsung orang melayu tak ambil pot..tapi kenapa kawasan melayu juga yang diaorang nak?

Surat penolakan PKNS kepada Pasukan Penyelamat Malaysia

Setelah penduduk di seksyen 19 membuat bantahan, maka puak-puak keling ni meminta pula kawasan di seksyen 23 shah alam, tengok dia minta kawasan melayu juga, kenapa mesti kawasan melayu juga? untuk pengetahuan korang semua, sebelum dua ekor YB bodoh tu bagi tapak tu kat keling-keling ni untuk buat kuil tapak tu pernah di minta oleh pasukan penyelamat malaysia untuk dijadikan pusat latihan, tapi tak tau macam mana permohonan pasukan penyelamat itu ditolak kemudian di berikan kepada puak-puak keling ni untuk di buat kuil... soalannya sekarang ni sapa yang bodoh, penduduk seksyen 23 atau pihak yang menolak permohonan pasukan penyelamat itu? sapa yang menolak permohonan pasukan penyelamat itu? orang-orang yang menolak permohonan pasukan penyelamat itu ialah Xavier Jayakumar dan Rodziah Ismail mereka ni adalah Exco Kerajaan Negeri dan sorang lagi bahalul ialah Khalid Samad MP Shah Alam..

Kenapa pihak pengurusan kuil harus disalahkan? pada aku simple je.. kau dah tahu kawasan tu kawasan melayu dan orang melayu menolak pembinaan kuil tu tapi kau masih lagi berkeras nak juga kawasan tu pasal apa? kau tak de otak ke? elok-elok kerajaan dulu dah bagi tapak di seksyen 22 kau tolak kononnya tempat tu tak sesuai dan macam-macam la alasan bodoh yang pihak pengurusan kuil tu bagi. ok katakan la tapak di seksyen 23 tu korang (pengurusan kuil) tak mintak tapi kerajaan Pakatan Haram yang bagi, bila dah tengok keadaan dah makin panas macam sekarang ni apa salahnya pihak pengurusan kuil tu minta kerajaan pakatan haram pindahkan tempat mereka di tempat lain... itu kalau puak-puak keling ni ada otak la.. kenapa mereka pun berkeras nak juga tempat tu? apa yang puak-puak keling ni nak? aku pernah keluarkan minit mesyuarat diantara dua ekor adun bongok tu iaitu rodziah dan khalid samad dengan pengurusi kuil tu, mana boleh dalam kes macam ni punya penting macam ni hanya mereka tiga ekor je yang buat keputusan. Minit mesyuarat yang menunjukan hanya tiga orang sahaja yang buat keputusan mengenai kelulusan pembinaan kuil tu.

Jadi sekarang ni sapa yang patut di persalahkan? orang yang patut di salahkan dalam hal ini ialah Khalid Samad dan Rodziah Ismail... kenapa dua ekor ni patut di salahkan? pasal dua ekor ni bodoh sangat, buat keputusan suka hati mak bapak dia orang je, langsung tak mau berbincang dengan penduduk. nak selesaikan masaalah ni senang je TANGKAP KHALID SAMAD dan RODZIAH kerana kepala otak dua ekor ni la punca kepada semua kekalutan ini.

4 comments: